tirsdag 1. mars 2011
en mønstring av nasjonal betydning
Propellen scenetekstmønstring har vokst seg til å bli en mønstring med nasjonal betydning, skriver Amund Grimstad i sin oppsummering i Klassekampen mandag 28. februar. Han trekker særlig fram Toril Solvangs forestilling I much prefer to see you with the eyes. Se denne linken: http://amund.info/2011/02/i-much-prefer-being-able-to-see-the-eyes/.
Også Adresseavisens anmelder oppsummerer mønstringen som vellykket.
Hun trekker spesielt fram Eirik Fauskes Gullaldurir, Toril Solvangs I much prefer being able to see the eyes, og Kristofer Blindheim Grønskags Aldri fred. Mønstringen evner å realisere gode forestillinger og gi plass til nye og unge stemmer i norsk dramatikk. Den klarer også å nå målsetningen sin med å samle det trønderske teatermiljøet på tvers av instutusjoner, fagområder og genre. Og ikke minst er den blitt et treffsted for teaterfolk. Et sosialt forum for gode diskusjoner og samtaler.
Mønstringen hadde godt besøk jevnt over. Lørdag kveld var det utsolgte hus, og på fagdagen søndag var det ikke et sete ledig på Teaterhuset Avantgarden.
Også Adresseavisens anmelder oppsummerer mønstringen som vellykket.
Hun trekker spesielt fram Eirik Fauskes Gullaldurir, Toril Solvangs I much prefer being able to see the eyes, og Kristofer Blindheim Grønskags Aldri fred. Mønstringen evner å realisere gode forestillinger og gi plass til nye og unge stemmer i norsk dramatikk. Den klarer også å nå målsetningen sin med å samle det trønderske teatermiljøet på tvers av instutusjoner, fagområder og genre. Og ikke minst er den blitt et treffsted for teaterfolk. Et sosialt forum for gode diskusjoner og samtaler.
Mønstringen hadde godt besøk jevnt over. Lørdag kveld var det utsolgte hus, og på fagdagen søndag var det ikke et sete ledig på Teaterhuset Avantgarden.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar