torsdag 18. juni 2015
Propell Thea Borring Lande på Fortellerfestivalen
I 2008 startet Thea Borring Lande på en reise som skulle vare i flere år. Hun reiste for å finne ut mer om historien til sin tohundre år gamle fiolin. I Wroclaw, Polen lette hun etter den forrige som spilte på fiolinen. Han forsvant sporløst i 1943. Reisene til Wroclaw førte Thea i neste omgang til Tyskland og Markneukirchen, en bitteliten landsby i ingenmannsland på grensa til Tsjekkia for å finne ut hvem fiolinmakeren var.
Gjenlyd er bygget opp rundt denne reisen, og er en personlig fortelling om hva man gjør når man plutselig mister sin stemme, når man ikke lenger klarer å spille. Forestillingen omhandler perfeksjonisme, men forsøker ikke selv å være perfekt. Den er skjør, men upretensiøs; melankolsk, men leken; oppriktig, men med et skjevt blikk på seg selv.
Gjenlyd er bygget opp rundt denne reisen, og er en personlig fortelling om hva man gjør når man plutselig mister sin stemme, når man ikke lenger klarer å spille. Forestillingen omhandler perfeksjonisme, men forsøker ikke selv å være perfekt. Den er skjør, men upretensiøs; melankolsk, men leken; oppriktig, men med et skjevt blikk på seg selv.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar